Okos beléptetés – iPhone és Android okostelefonnal

Megosztás

Ajánlott cikkek

Tudta, hogy egy átlagos okostelefon-felhasználó közel 3000 alkalommal érinti meg naponta a készülékét? A 18-44 éves felnőttek több, mint 95%-a használ okostelefont. Ez pedig azt jelenti, hogy a szórakozás, kapcsolattartás mellett egyre elterjedtebbek azok az alkalmazások, amelyek hasznosabbá, egyszerűbbé tehetik a mindennapi munkavégzést. Nincs ez másként a beléptető rendszerek világában sem.A modern megoldásoknak köszönhetően már nincs szükség kártyákra az egyes ajtókon történő belépéshez, elegendő, ha az okostelefonunk a zsebünkben van. Ez meggyorsítja az áthaladási folyamatokat, ráadásul trendi, XXI. századi megoldást jelent.

Hogyan működik ma egy trendi, beléptetőrendszer, amely okostelefon alapján ismeri fel a munkatársakat?

Lényegében olyan kártyaolvasó rendszerre van szükség ezek működéséhez, mint amilyen az Anteus által kínált MaxReader. Ennek az eszköznek a segítségével a belépéskori azonosítás történhet mobiltelefonnal úgy, hogy a telefon biztonságos feloldása után (PIN, jelkód vagy biometrikus azonosítás) egy gombot nyom meg a felhasználó, de úgy is, hogy a készüléket kártyaként használja, esetleg a nagytávolságú módban a zsebéből sem veszi ki. Nincs szükség a működéshez internetkapcsolatra, hiszen az úgynevezett BLE (Bluetooth Low Energy) megoldást használja (ami hasonló például ahhoz, amivel az okoskarkötő csatlakozik a készülékhez és küldi át a pulzus, vagy mozgás adatokat).

Az Anteus MaxReader támogatja az iPhone (iOS) és az Android alapú okostelefonokat is. És ami a legjobb, hogy a használata nagyon egyszerű.

A munkatárs telefonjára telepíteni kell a MaxReader Mobile ID alkalmazást és az abban megjelenő azonosítót megadni a beléptető rendszerben. Onnantól kezdve a telefonnal nyithatóak azok az ajtók, amelyhez az adott munkatársnak joga van.

Mik ennek a legnagyobb előnyei?

Egy kulcsot, vagy egy belépőkártyát egyes felmérések szerint havonta 1-2 alkalommal ottfelejtünk valahol (jellemzően otthon, vagy a munkahelyen). Az okostelefonunkat ennél nagyobb becsben tartjuk, gyakorlatilag mindig, mindenhová magunkkal visszük és különösen figyelünk rá, hogy velünk legyen. Így kényelmessé, gördülékennyé tud válni a belépés.

A másik előnye a rendszernek, hogy nem szükséges pótolni a végleg elveszett kártyákat, kulcsokat fizikai értelemben, hiszen, ha a munkatárs elveszti vagy lecseréli a telefonját, akkor néhány perc alatt törölhető a régi és rögzíthető az új készülék a rendszerben – gyártási költség nélkül.

A harmadik nagy előny, hogy a beállításoktól és a környezeti tényezőktől függően akár öt méterről is működik az azonosítás, nem szükséges centikre helyezni azt a kártyaolvasótól.

Mi van, ha a munkatársnak nincs okostelefonja?

A cikk elején említettük, hogy százból mindössze öt embernek nincs ma már okostelefonja. Természetesen nem szükséges köteleznie munkatársát ilyen beszerzésére, hiszen a kártya olvasónk amellett, hogy támogatja ezt az új technológiát ugyanúgy működik kártyával, órával, kulcstartóval, nyakba akasztóval és az egyéb bevett eszközökkel, mint a korábbi kártyaolvasók.

Mi történik, ha nincs bekapcsolva a munkatárs okostelefonja?

A munkatárs telefonjának bekapcsolt állapotban kell lennie az azonosításhoz, így, ha a készülék lemerül, vagy elromlik, akkor ezen a módon nem lehetséges az azonosítás. Az ilyen problémák kiküszöbölésére számos gyors megoldást tudunk kínálni, például átmenetileg kiadható belépőkártya. Ez gyorsan beállítható, így a munkatárs vagy bérlő meg tudja kezdeni a napi feladatait ilyen helyzet esetén is. Természetesen ez megoldást jelent az esetleg otthonfelejtett, vagy elveszetett készülékek esetén is.

Biztonságos ez a megoldás?

Igen, sőt! Egy hagyományos kártyát pl. elvesztés esetén bárki tud használni. Viszont az okostelefonokba ma már beépítenek olyan biztonsági eszközöket (biometrikus azonosítás, PIN, jelkód), amellyel csak a saját tulajdonosa tudja azt feloldani, használni. Így ilyen üzemmódban használva annak az esélye, hogy valaki egy nem jogosult készülékkel próbál bejutni az ingatlanba szinte nulla. A kényelmes kártyamód használata esetén a biztonsági szint azonos a fizikai kártyáéval, amely a legtöbb felhasználási területen tökéletesen elegendő.

Természetesen a biztonság fokozása érdekében további ellenőrzések beépíthetőek egy beléptető rendszerbe, de ez már nem szorosan az olvasóhoz kapcsolódik, hanem rendszer szintű feladat, ezért ezekre a megoldásokra most nem térünk ki.

Hogyan érdemes az okos beléptetésre átállni?

Meglévő beléptető rendszer esetén jellemzően elegendő az olvasó cseréje. Amennyiben még nem használnak beléptető rendszert, akkor az igények szerint nagyon egyszerűen is bevezethető egy megfelelő beléptető rendszer.  Vegye fel velünk a kapcsolatot, megvizsgáljuk és megtervezzük vagy újra tervezzük meglévő beléptető rendszerét. Bízzon az Anteus Kft. huszonéves szakértelmében.

Tetszett a cikk?
Oszd meg ismerőseiddel!

Mi a teendője, ha szeretné kipróbálni
a rendszert?

Töltse ki az űrlapot.
Különösen figyeljen az e-mail cím helyességére.
Az adatok megadása után hozzáférhet az OfficeControl DEMO oldalához, ahol előre beállított felület és minták segítségével a rendszer összes funkciójával megismerkedhet. Nyugodtan elállíthat bármit, az előre beállított demo adatok óránként visszaállnak automatikusan.
Amennyiben az előre beállított demo felület megismerése után, még behatóbban szeretne ismerkedni a rendszerrel, lehetősége van igénybe venni a 30 napos, ingyenes próbát. Ekkor Ön olyan teljes értékű felületet kap, amihez más nem fér hozzá, a saját adataival, beállításaival kedvére testre szabhatja és kipróbálhatja a rendszert. Fontos! Ez a tesztelés több időt igényel, mert a teljes kipróbálhatóság miatt nincsenek előre mintaadatok feltöltve. Üres felületet kap, így minden beállítást, testreszabást kipróbálhat. A 30 napos próba lehetőséget a publikus demo felületen.

Szívesen segítünk, hogy magas színvonalú tervek készüljenek el a projektjéhez!

Kérdezzen tőlünk, mérnökeink örömmel válaszolnak.